torsdag 26. januar 2012

DIY : Heklet puff

Etter og ha besøkt Jorid med bloggen "Noe på hjerte", og såg den finne puffen ho hadde laget til seg sjølv, så måtte eg prøve meg eg og. Vart ferdig med en grå i går så nå har eg en svart igjen, desse skal Jacob få ha på rommet sitt.




Her er oppskrifta vist det er noen som vil prøve seg :

Dette trenger du :

10 nøster Drops Polaris

Heklekrok 12

Slik gjør du det :
1. omg: Hekle 4 luftmasker og lag en ring ved å lage en kjedemaske i den første luftmasken.

2. omg: Hekle 7 fastmasker rundt ringen.

3. omg: Hekle 2 staver i hver maske.

4. omg: Hekle 2 staver i annenhver maske og en stav i annenhver maske.

5. omg: Hekle 2 staver i hver tredje maske og en stav resten av maskene.

6. omg: Hekle 2 staver i hver fjerde maske og en stav resten av maskene.

7. omgang: Hekle 2 staver i hver femte maske og en stav resten av maskene.

8. omgang: Hekle 2 staver i hver sjette maske og en stav i resten av maskene.

9. omgang: Hekle 2 staver i hver sjuende maske og en stav i resten av maskene.

10. omgang: Hekle 2 staver i hver åttende maske og en stav i resten av maskene.

11. ? 17. omg: Hekle en stav i hver maske.

18. omg: Hekle hver niende og tiende maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

Du må selv vurdere når du vil fylle puffen, avhengig av hvor stort fyllet ditt er. Eg tok først eit svart teppe og lai puffen slik at fyllet som viste gjennom var en farge, og så fylte eg det me gamle klær.

19. omg: Hekle hver åttende og niende maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

20. omg: Hekle hver sjuende og åttende maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

21. omg: Hekle hver sjette og sjuende maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

22. omg: Hekle hver femte og sjette maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

23. omg: Hekle hver fjerde og femte maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

24. omg: Hekle hver tredje og fjerde maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

25. omg: Hekle hver andre og tredje maske sammen. Hekle en stav i alle de andre maskene.

26. omg: Hekle to og to masker sammen helt til du har lukket hullet.



Kilde : Noe på hjerte

En veldig enkel oppskrift som tok meg en kveld og bli ferdig med :)
Ha en fin kveld alle sammen !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar