torsdag 26. januar 2012

DIY : Hekletøy til vase/lykt

Denne høsten/vinteren ser vi mye strikk i interiøret, enten det er i form for puter og pledd, puffer eller lamper. Eg har så lyst og prøve meg på en puff i grovt strikk, men før eg begynner på noen store ting så må eg bli ferdig med andre prosjekt eg er begynt på.

Kver gang etter eg har lest måndes Bolig Pluss så er eg full i inspirasjon, og det var ikkje feil og lese gjennom det siste bladet i går siden eg egentlig var på vei inn dvale.




Siden eg er relativt "ny" i hekleverden så greide eg og såklart og klusse til oppskrifta,så litt småfeil her og der blei det, men resultate blei brukande, så da for vi gjøre det skikkelig neste gang. Her kan man bruke vaser eller lyseholdere, eg har brukt eit tomt syltetøyglas.



Dette trenger du :

Vase/glass

Garn (eg har brukt muskat fra drops design)

Heklenål str 4

Slik gjør du :

1. Legg opp 20 masker eller så mangen du ønsker i forhold til høde på vasen/glasset. Er det tråden tynn så ka du bruke dobbel tråd.
2. Hekle fastmasker rundt til det dekker vasen/glaset.

3.Hekle endene sammen og fest trådene.

Lykke til :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar