tirsdag 31. januar 2012

"Oj Mamma, er dette mitt rom ?"

Det var Jacob sin første kommentar når han såg det nye rommet sitt. Etter langt om lenge kan dere få se det nye gutterommet til Jacob, sjølve oppussinga tok meg ei helg, men alt det andre gjekk litt lenger tid med :)Det er ennå ikkje heilt ferdig, eg har eit Alfabet-prosjekt på gang og bilder som skal fremkalles og opp på veggen, og så er Jacob en stor fan av Lynet McQueen og da meinte han at det var på sin plass med eit bilde av han, såklart skal Lynet få komme på veggen !

Før var det papirtapet på veggane, her har eg fukta den og reve den av, gjekk over med sandpapir for og få vekk rester av li og tapet før eg gjorde noe mer. Siden veggane var grunna fra før så slapp eg det strøket, så da var to strøk med Lady Pure Color , farge "ASCOTT" på tre av veggane. Elsker den matte malingen og etter og ha brukt denne alingen på rommet til Sebastian kunne eg ikkje gjøre noe annet.



Tapeten er bestilt fra MrPerswall og heter "Stones-on solid ground", knallekker og så enkel og legge på veggen. Bestiller den på nett og henter den hos din lokale Fargerike butikk, i mitt tilfelle var det Fargeriket Florø Interiør.



Liftgardin har eg sydd selv, dette stoffet brukte eg og på rommet til Sebastian i en annen farge og måtte ha samme hos Jacob. Puffane har eg heklet, oppskrift finner du under DIY om du vil prøve deg :)



Putetrekk er sydd i samme stoff som gardinene, den andre puta er fra Kremmerhuset.



En liten tegnekrok er på sin plass hos en 4 åring, hyller fra Ikea rommer tegnestifter. Første dagen dei kom på veggen hadde Sebastian tatt og tegna på alle rom på lofte, dei henger der ennå og han har ikkje rørt dei siden, så håper på han skjønte at dette ikkje var lov.



Den gamle fruktkassen rommer alle bøkene, og det er enkelt for Jacob og finne den boka han vil.


Veggen der er tom ennå, men når eg blir ferdig med "alfabet-prosjekte" så kommer det seg.Det var det, håper dere liker bildene og gleder meg til og høre kva dere synst ?

Ha en nydelig helg alle sammen ! :)

1 kommentar:

  1. Hei, Ann Helen! Wow! For et flott gutterom!! Elsker den kule tapeten og de stripete tekstilene:)) Skjønner godt lillemann ble fornøyd!! :)


    Takk for alt du deler!

    Ha en riktig fiiin helg!

    KLEM KLEM
    ANETTE

    SvarSlett