tirsdag 14. februar 2012

DIY : Spa produkter

I stede for og bruke masse penger på spaprodukter, så korfor ikkje lage sitt eget. Det prøvde eg meg på i går og det gjekk veldig bra, lagde badesalt + hjemmelaga såpe. Lukter helt himmelsk og perfekt som julegaver :)


Oppskrift på Badesalt :

250 gr Havsalt
 
15 dråper eterisk lavendeolje

1 ss tørket lavendel

Farge kan man bruke og vist man vil det, man kan bruke vanlig konditorfarge eller kjøpe farge på panduro, der har dei litt flere farger.

Eg hadde havsalt, tørket lavendel og lavendelolje på eit stor glass, så rista eg det så det fekk blande seg skikkelig før eg hadde det over på et papir så det fekk tørke litt. Deretter hadde eg det over på glass (her er brukt barnemiddagsglass). Så har eg pynta det med et stykke linstoff, hyssing og en liten lapp der eg har skrevet kva det er og ingredienser på baksida.

Havsalt er bra for kroppen din. Salt renser og fjerner døde hudceller, er proppfullt av naturlige mineraler (det ER jo et naturlig mineral), og gjør huden din glatt og fin. Det du kan gjør og, det er oggå innom apoteket eller en akvariebutikk og kjøpe med deg magnesiumsulfat og blander med havsaltet. Dette tilfører visstnok kroppen din ekstra magnesium, som dermed bidrar til å øke energien, redusere stress og senke blodtrykk. Og lavendel har en beroligende effekt.

Lavendelsåpe :

Sheasåpestykke fra Panduro, som er mykgjørende og god for ømfintleg og irritert hud

Farge

Tørket lavendel

Eterisk lavendelolje

Former, fås på Panduro

Her skjærte eg opp såpestykket i småbiter, hadde det opp i ei skål og smeltet det i microen, pass på at det ikkje koker, da vil du få masse luftbobler. Så blandet eg i farge og tørket lavendel og når eg såpeblandingen var litt avkjølt så blandet eg i et par dråper med oljen. Så hadde eg blandingen i formene og lot det stå i 2 timer før eg trykte ut såpestykka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar