onsdag 14. mars 2012

Sluttet og blogge ?

Eg fekk spørsmål idag om eg var sluttet og skrive, eg er egentlig ikkje det, men har komt inn i en slags "bloggdvale", kan vi kalle det de ?
Vi holder på med kjelleren og system her i huset er en stor mangel, noke står på lager, andre ting er stabla inn på ei rom (også kalt roterommet) der man knapt får opp døra, og påskepynten kan eg bare glømme og finne tak i før vi begynner og sjå oss ferdig med kjelleren. Og når det er slik rundt meg så greier eg verken og finne inspirasjon eller lyst til og skrive eller vise fram noe.

Og så er det klart at den siste uka har våre ei "berg og dalbane" med følelser når det kommer til vår kjære Besta. Der har våre en blanding av sjokk, savn, samvittighet som gnege,  redsel, håp, glede og redsel igjen. Og da er ikkje det alltid like enkelt og fine lysten til og skrive om ting som virker "ubetydelige" i forhold, i tilleg til at man blir sliten og lei.

Gårsdagen var en bra dag der Besta vart flytta fra intensiven pga ho var bedre, blødingen var stoppet opp selv om ho måtte på mandag begynne på blodfortynnande siden faren for blodpropp er så stor. Ho fekk komme seg opp og sitte litt og fekk ete. Men dagen i dag vart en eneste nedtur da Besta fekk pustestans, dei greide og få ho stabil, men der er nå  redd for at ho har begynt og blø igjen, og kanskje på to plasser istede for en.

Vi håper og ber fortsatt for Besta skal greie og kjempe seg igjennom dette og komme ut av dette sterkere enn noen gang, men "berg og dalbane-følelsen" er der ennå, ingen tvil om det..





Bildene er fra gangen, Lykta har vi fått inn på Eikefjord Handel (349,-) og er lekker, skilte er fra Heidi Bo, en nydelig liten butikk i Førde.

Carpe Diem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar