mandag 19. mars 2012

DIY: Påskeegg

I går postet eg eit innlegg om at våren var begynt og vise seg, når eg sto opp idag og gjekk på jobb var det hvitt ute. Men i løpet av dagen har snøen forsvunnet..heldigvis ! Og i følge yr skal det bli knallvær fra torsdag av og det liker vi !

Og lage påskeegg følger med på denne tiden av året, og eg må vel begynne og forbrede meg på og blåse egg til den store gullmedaljen så gutta boys for prøve seg på dene biten.

Men om du ikkje gidder det så fortvil ikkje, panduro har påskeeggg i alle varianter, glass, plast eller isopor som ka brukes til samme formål.


Dette trenger du :

-Glassegg fra Panduro
-Blondebånd
-Dobbelsidig teip
-Hjertedekor fra Panduro

Dette blir ikkje enklere:
Du måler opp blonden slik at den rekker rundt egget på midten, teipen skal vere like lang. Fest teipen på blonden og deretter på egget, bruk eit hjerte og lim det på der endene møtes. Da slepper du at skjøten viser.

Heng eggene opp på kvister i ei lekker vase og du har en flott påskedekorasjon.

Eg er ferdig tidleg idag og skal bruke tida til og vaske gulv før rampeguttane kommer hjem. Og så er vi så heldige at vi skal få servert heimelaga kjøttkaker til middag hos svigers, det seier vi ikkje nei til :)

Ha en fin dag videre alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar