søndag 25. mars 2012

"Fjellgeit"


Denne helga har ikkje vi brukt tida på noke anna enn og vere ute og nyte været, gårsdagen var bare fantastisk med sola på himmelen, i dag dukket den sakte men sikkert frem ut på dagen.

Mamma ringte i dag tidleg og lurte på om vi ville vere med og gå på Hovlandstøylen, og når vi såg ut vinduet så kunne vi ikkje la ver og sei nei. Eg for min del har ikkje gått i fjellet siden ungdomsskulen, eg er nemlig livredd for og møte på enkelte dyr som befinner seg i desse områdene, og går ingen plasser som eg ikkje har full oversikt. For og si det slik så får ikkje du meg ut på en bø engang der gresset er høgre en skosålen, og når vi nærmer oss sommertid så kan min kjære våkne opp med blåmerker etter eg har sparka og slått etter mareritt om nettene..

Men så er det slik at når man får barn og dei skal få utfolde seg i skog og mark så må man av og til bite i det sure eplet og bare gjør det. På denne tida er ikkje desse fæle skapningen komt fram enda så nå var ikkje det den verste tide og gå på, men har bestemt meg for og prøve meg frem selv når sommeren kjem og sjansen er større for og møte på noken.




Nå skal det jo ærlig seies at idag var dette den minste utfordring. Om det var hardt og gå opp ?  Det kan du vere sikker på ! Eit lite slag i ansikte var det vel kanskje når min 4 år gamle sønn går lettere en noen sinne, og spesielt lettere en mora. Her snakker vi heseblesende, våt på ryggen, og en stemme som seier "et steg til og eg dør" imens man smiler til denne 4 åringen og ikkje viser at man har lyst og gi seg. Kan hende dere "fjellgeiter" synst eg overdriver nå, men det kan eg fortelle dere med handa på hjerte at det gjør eg ikkje, for noen fjellgeit er eg ikkje.






 Alt i alt var det en fantastisk tur og eg skjønner godt korfor dere gjør dette.
Eg må få sei at eg er så imponert over Jacob som gjekk heile veien opp uten noe klaging, og så fornøyd med og kunne skrive navnet sitt i boka og spise Kvikk Lunsj på toppen.

Håper der alle har hatt ei strålande fin helg alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar